سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، انگیزه فهم است . [امام علی علیه السلام]
ماه‏نامه قرآنی نسیم وحی
 RSS 
 Atom 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 11796
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 5
درباره خودم
ماه‏نامه قرآنی نسیم وحی
بهروز اسفندیاری

لوگوی خودم
ماه‏نامه قرآنی نسیم وحی
فهرست موضوعی یادداشت ها

بایگانی
مطالب قرآنی

لینک دوستان

حضور و غیاب
یــــاهـو
لینک‌های روزانه ماه‏نامه قرآنی [93]
[آرشیو(1)]



  • بازگشت همه به سوی او نیست!!!؟؟

  • نویسنده : بهروز اسفندیاری:: 87/7/11:: 8:25 عصر

    محسن نامجو                                                                                           

    ـ تولد      1354

    تربت جام، خراسان، ایران

    ـ زمینه فعالیت:       نوازنده (ساز تخصصی:سه تار)، خواننده

    محسن نامجو خواننده، موسیقی‌دان و ترانه‌سرا ، متولد اسفند 1354در تربت جام است.

     

     

    آموختن موسیقی و تحصیلات

    وی آموزش موسیقی را از نوجوانی با نت‌خوانی و آواز آغاز کرده، و سپس ردیف موسیقی ایرانی را ابتدا نزد استاد شاکری و سپس نصرالله ناصح‌پور که یکی از برجسته‌ترین ردیف‌دانان ایران است آموخت.

    نامجو پس از دوران دبیرستان در رشته? تئاتر در دانشکده? هنرهای زیبا پذیرفته شد و پس از پایان این دوره در مقطع کارشناسی ارشد در رشته موسیقی در همین دانشکده پذیرفته شد ولی پس از مدتی، در بهمن ?? دانشگاه را نیمه‌کاره رها کرد و فعالیت خود را به شکل تجربی و غیر آکادمیک ادامه داد.

     

     

    نامجو در سخنرانی دانشگاه تهران

    مشخصه? آثار نامجو «تلفیق» است: تلفیق سبک‌های مختلف موسیقی ایرانی و خارجی و تلفیق اشعار کلاسیک با شعرهایی که خود می‌سراید. در موسیقی‌های او گوشه‌هایی از سبک‌های راک، سنتی، بلوز، جاز و محلی به گوش می‌رسد. از شعرهای مولوی، حافظ و جامی گرفته تا شاملو و براهنی در آثار او به گوش می‌رسد که گاهی عباراتی کوچه‌بازاری در میان ابیات آنها اضافه شده. او در این باره می‌گوید: «تلفیق از نظر من اپیدمی زمانه‌است. تلفیق موسیقیایی دو شکل دارد، یکی تلفیق ابزار است، مثلاً قرار دادن گیتار در برابر سه تار که چیز جدیدی نیست؛ و دیگری تلفیق گام که تا به حال کمتر در موسیقی ایران به آن پرداخته شده، مثلاً کافیست که دو نت از دستگاه شور حذف شود تا به گام بلوز برسیم.»

    نامجو در خوانندگی از صداهای نامتعارف نیز استفاده می‌کند. به گفته? خودش این مسأله حاصل این است که به حنجره به عنوان یک ابزار صوتی نگاه می‌کند، و در نتیجه بی آن که در بند سبک‌های خوانندگی باشد، هر صدایی از خود درمی‌آورد.

    یکی از دلایلی که به گفته خود نامجو باعث خلاقیت بیشتر او در زمینه موسیقی تلفیقی شده‌است ساز زدن با گروه‌های موسیقی زیر زمینی در مشهد و سپس تهران می‌باشد. از جمله می‌توان به گروه‌ ماد (عبدی بهروانفر- نوید اربابیان-علی باغ فر)و گروه پرساووس (مازیار محمدی-محمد قاسمی-شهرام لشگری) اشاره نمود.

    یکی از آهنگ‌های او با نام بگو بگو در جشنواره? موسیقی وب‌گاه تهران اونیو در سال ???? دوم شد.

    وی در طول مدت فعالیت حرفه‌ای خود بیش از هفتاد قطعه ساخته [?]که بسیاری از این قطعات در قالب آلبوم‌هایی با نام‌هایی نظیر عقاید نئوکانتی ،گیس و جبر جغرافیایی و... به صورت زیرزمینی و غیر رسمی منتشر شده ولی اولین آلبوم رسمی محسن نامجو در ?? شهریور ???? (? سپتامبر ????) با نام ترنج منتشر شد. آلبوم ترنج اولین آلبوم رسمی محسن نامجوست که شامل ? قطعه است و موسسه فرهنگی هنری آوای باربد آن را منتشر کرده.

     

    مصاحبه با محسن نامجو با ماهنامه فن

    مصاحبه با محسن نامجو با بی‌بی‌سی فارسی

    مصاحبه با محسن نامجو با رادیو زمانه

    مصاحبه با محسن نامجو با حیات نو


    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ